Friday 29 April 2011

Alahai printer~

Malam semalam, Khamis mlm Jumaat. Malam kemuncak.

Hahaha~ Ohoiii! Apa korang fikir weih?! Sebab Aku highlight bold macam tu, korang terus fikir lain eh? Aku cuma nak cakap malam semalam, Khamis malam Jumaat adalah malam kemuncak satu program 3 hari yang di adakan dalam kampus Aku. Jadinya, persembahan untuk malam kemuncak adalah persembahan teater dari kumpulan teater jemputan dari IPT lain. Awesome woahhhh~!!! Gian Aku nak tengok teater akhirnya terubat juga la walaupun pelakon2 teater tu bukan la artis2 femes n glemer pun.

Selepas majlis berakhir, di pintu keluar, setiap tetamu yg datang diberi bungkusan berisi air kotak dan sebungkus roti cream roll 'namposen' yang ada inti krim macam2 perisa tu. Aku suke! Tapi yang tak berapa best tu sebab Aku dapat roti perisa strawberry. Tak perasan pada mulanya. Dah sampai rumah baru nampak. Dapat2 je Aku terus sumbat dalam beg. Malas nak berpegang2. Walaupun Aku suke makan buah strawberry dan perisa strawberi, tapi kalau untuk roti macam ni, Aku lebih suka perisa coklat atau jagung.Sebab apa? Sebab kalau roti2 roll macam ni, intinya memang krim dan tak akan selalu jumpa yg jeis macam jem tu. Kalau jem strawberry, Aku boleh telan. Kalau krim strawberry, mahap leww~

Overall, teater tu menginsafkan. Berkenaan dengan keinsafan dan kecintaan seorang hamba Allah terhadap Penciptanya Yang Satu dan Nabinya. Persembahan teater tu sahaja yang menghiburkan. 2 pengacara yang membuka majlis pulak seakan2 macam bercakap sendiri, buat lawak yang hanya mereka sahaja fahami, kemudian mereka jugalah yang ketawa sendiri. Kami yang duduk kat bawah, ternganga.

Sampai di rumah, makan, tido. Sedar2 dah pkol 2.++ am. Terus bangun, cuci muka, menghadap lappy. Konon nak study. Tapi baru teringat yang dah agak banyak notes yang masih belum di print. Fuhhhh!! Dah lama tak buat kerja print-memerint nih. Printer pun dah berhabuk. Bila nak start print je, tibe2 la pulak ink kering. Nasiib baik ade penyelamat dalam simpanan. Aku inject sket ink dalam katrij, dan katrij tu pun bagi hadiah best kepada Aku yang comel ini sebagai tanda terima kasih sebab dah bagi dia minum sejak sekian lama..

Dekat atas meja tu sebenarnya comot, ink menitis dari katrij. Period agaknye. Bocor!
Tp sempat lap dulu takut hitam tu melekat tak boleh hilang. 


Hah, tengok la tangan Aku. Dah macam orang kerja kat bengkel. 


Kertas berjalur ni Aku guna utk print set soalan exam tahun2 lepas.
Print kecik2 asal bole baca je dah la. Jawab atas kertas lain jugak! 


Kertas putih suci bersih ni Aku guna untuk print notes dari Lecturer. 


Tengok la berapa tebal notes dan set soalan exam tahun2 lepas yang Aku dah print.
Kalau tak lulus jugak sem ni, Aku pun x tau la nak cakap apa. Harap2 lulus. AMIN....

Habis kerja print-memerint, kebetul terus azan Subuh. Solat sekejap. Lepas tu terus terasa macam nak membebel2 nak show off apa yang Aku baru lepas buat. Maka terhasillah entry merapu di blog ni hari ini. Semoga korang tak hangin la baca entri ni. (Eh, ada reader ke blog nih? Macam tak ada je. Chatbox pun sunyi. Haha~)

Jumpe lagi esok lusa tulat langkat kalau ada jodoh dan panjang umur. :)

No comments:

Post a Comment