Tuesday 5 April 2011

Akuskandal?

Dahsyat sungguh penangan Hati. Tiba-tiba bergetar tak kena waktu. Ntah apa la petanda rasanya. Keliru betul la! Tak suka macam ni sebenarnya. Tapi nak buat macam mana, dah nasib badan.

Akuskandal, katanya.

Betul ke apa yang Aku buat nih? Aku terlalu mendesak sangat ke? Atau Aku je yang berangan sorang2?

Tapi kalau bertepuk sebelah tangan, tak akan berbunyi, kan? Masalahnya, Aku confident yang Aku tak bertepuk sebelah tangan.

Atau memang betul Aku yang bertepuk sebelah tangan, sedangkan Dia, hanya nak menguji Aku? Menguji sebagai bahan ujikaji setelah dikatanya Dia pernah melukakan dan mengecewakan kaum sejenis Aku?

Tolong jangan jadikan Aku sebagai bahan ujikaji untuk mana2 eksperimen lagi. Cukuplah! Aku tak mampu nak terima ujian lagi. Luka 2 tahun lepas masih basah lagi. Jangan ditoreh luka yang masih belum kering walaupun usianya telah lama.

Jangan bermain dengan Hati kalau masih belum pasti.

Jangan memberi harapan kalau masih tak nampak jalan.

Tak ada siapa tahu dan akan faham derita apa yang pernah dan telah Aku lalui sebelum ni. Perit, pedih, sakit, menderita.

Sampai sekarang, Aku masih tak dapat pulihkan diri sendiri..

No comments:

Post a Comment