Tuesday, 14 June 2011

"Macam budak tadika!"

Semalam (Isnin), Aku puasa qada' + sunat sekali gus. Aku tak ingat berapa hari Aku 'cuti puasa', dan berapa hari yang Aku dah ganti. Tapi kalau terlebih qada' puasa, tak jadi dosa la kan? Cuaca semalam sangatlah panas. Nak keluar rumah berjalan kaki ke kampus yang jaraknya hanya sekangkang gorilla pun Aku rasa macam 10 kilometer jauhnya. Terik weih!

Balik dari kelas, sampai2 rumah je haruslah cabut segala apa yang boleh dicabut, dan tanggalkan segala apa yang boleh ditanggalkan, terus capai botol air atas meja study. Minum seteguk. Belum sempat tutup penutup botol tu, Aku dah histeria. "Aku puasa la badigolllllll~!!!!" Istighfar panjang Aku kat situ jugak. Terus call Kekanda, cakap dah terminum air. Memula2 ekspresi dia macam terkejut bercampur marah. Lepas tu dia gelak tak hengat punya wa cakap sama lu! Sepatah ayat dia, "Macam budak tadika!" ~,~

Petang tu, pergi rumah kawan, buka puasa sama2. Bertiga je. Dia masak bihun goreng. Dia yang jemput kitorang buka puasa kat rumah dia. Sorang kawan bawak ayam n telur. Aku beli air kotak besar 2 jenis untuk minum waktu buka puasa. Kira sama2 menyumbang jugak la tu kan?

Sebelum sesi masak memasak, ada sesi 'perbicaraan tertutup'. Kes curi. Aku tak tahu nak cerita macam mana. Mungkin dalam entry akan seterusnya baru Aku cerita kot. Aku masih kelu dan keliru dengan apa yang dah jadi.

No comments:

Post a Comment