Sunday 27 March 2011

Say NO to harta benda orang lain!

Sejauh mana anda boleh bertoleransi dengan orang yang suka mengambil barang orang lain tanpa kebenaran? Sejauh mana anda boleh bersabar dengan perangai / sikap seseorang yang pada mulanya anda kenali sebagai seorang yg berperangai baik dan tiba-tiba bila dah lama kenal, maka terpecahlah tembelangnya yang sebenar. Ditambah pula dengan sejarah individu dalam kehidupan sosialnya.

Aku memang sakit hati gila gaban bila berdepan dengan situasi macam ni. Tiba-tiba barang hak milik Aku diguna pakai sesuka hati orang lain, macamlah mak bapak dia bagi duit kat Aku untuk beli barang tu untuk dikongsi dengan anak dia pulak! Kau tak hangin ke macam tu? Kalau setakat pakai sikit-sikit dan sesekali tu tak apa la. Bole pandang ala kadar. Tapi bila setiap hari dia 'memunya' barang tu, memang Aku terus bertukar jadi Hulk kaler Pink la! Bukan dia tak tau yang Aku tak suka. Tapi fikiran budak dungu tak faham bahasa dan selfish nih memang Aku tak tau nak describe macam mana. Setiap hari memang disumpah seranah oleh Aku yang sememangnya mulut puaka ni. Nasib Kaulah!

Hari-hari tagih simpati orang, konon-konon macam dia nih helpless sangat-sangat dan macam dia seorang yang innocent tak tahu apa-apa. Macam semua benda pun orang kene fokus kat dia semata-mata. Ohmyyyy~ Kau nk dapat segala attention tu dari Aku? Memang taklah! Kau nak manja-manja dengan Aku secara tak bertempat, free-free je Kau dapat maki! Best kan?

Self-claim by this person, menginjak umur 20 tahun, bahawasanya dia dah besar dah sudah dewasa. Tapi cara pemikiran dan perbuatan tak melambangkan apa yang dia katakan. So, Aku jadi meluat.

Tolong ubah sikap yang satu tu boleh? Jangan suka buat harta orang lain jadi harta sendiri kalau mak bapak Kau tak bagi Aku sesen pun untuk beli barang tu. 

Kalau korang, apa korang buat dengan makhluk sebegini?!

No comments:

Post a Comment