Saturday 26 March 2011

Hati kata : "Jangan Percaya!"

Berat betul hati nak menerima pengakuan yg entahkan jujur entahkan tidak tu. Betul ke? Atau itu hanya alasan semata-mata sebab nak mengelak? Segala kriteria yg Aku labelkan sebagai JAHAT, semua itulah 'Dia' kata 'Dia' pernah buat. Tapi apa yang Aku nampak, 'Dia' tak macam tu. 'Dia' tak nampak seperti apa yang 'Dia' katakan. Hati Aku sendiri tak meredhakan untuk percayakan setiap pengakuannya itu.

Harus ke Aku percayakan kata Si Hati? Atau patutkan Aku membutakan mata, mentulikan telinga dan mengebaskan perasaan untuk tak percayakan Si Hati lagi?

Aku bingung.

Kalau betullah apa yang jadi ini seperti apa yang Aku harapkan dan fikirkan, kenapa perlu ada permainan? Adakah untuk menguji Aku, seteguh mana tekadnya hati dan kehendak diri? Ya Rabbi. Aku dah tak mampu nak bermain-main lagi. Cukuplah sebelum ini Aku teruji dengan permainan hati yang telah mengorbankan hati itu sendiri. Kecederaan parah di hati masih lagi belum pulih, jangan ditambah lagi seksaan ke atasnya untuk diduga kesekian kalinya. Hati Aku tak mampu lagi diperlakukan begitu.

No comments:

Post a Comment